Styl Glamour (od angielskiego glamour oznacza dosłowinie wdzięk, przepych, urok) – zjawisko estetyczne oparte na zasadach hedonizmu i związane z kulturą masowej konsumpcji, modą i show-biznesem. Światopogląd glamour charakteryzuje się naciskiem na luksus i zewnętrzny blichtr.
Istota zjawiska
Kultura glamour jest wynikiem wartości arystokratycznych, które zastąpiły szlachtę klasą burżuazyjną. Z punktu widzenia etyki protestanckiej arystokratyczny przepych i swoboda seksualna były dla rodzącej się klasy tabu, co jednak nie czyniło ich mniej atrakcyjnymi. Ale jeśli dla klasy wyższej epoki feudalnej te ludzkie manifestacje były naturalne, to dla klasy wyższej nowej epoki nabrały cech teatralności. Pierwszymi nosicielkami „czystego blasku” były kurtyzany. Erotyzm kobiecego ciała był i nadal jest jednym z fundamentów glamour.
W literaturze fachowej zauważa się również, że glamour oddziałuje na świadomość społeczną jednostek przede wszystkim przez zastępowanie świata życia tworzonego przez doświadczenie zbiorowe sfabrykowanym symulakrum (imitacja) lub w łagodniejszej formie przez wprowadzanie do świata życia skonstruowanych przez nie składników.
Efektowne wnętrza mieszkań i domów
Aby zrozumieć wnętrza w stylu glamour, należy zagłębić się w pojęcie glamour w ogóle – jego historię i fenomen dla współczesnego społeczeństwa. Czy to brzmi przerażająco? Wcale nie. Nie jest specjalnie trudno uchwycić niuanse tego stylu. Warto jest zapoznać się z ofertami zestawów w stylu glamour jak ten https://www.sfmeble.pl/c/styl-glamour.
Historia glamour we wnętrzach
Styl glamour można najlepiej opisać jako zjawisko estetyczne. Narodził się jako naturalne przedłużenie pojawienia się takich zjawisk jak masowa konsumpcja, showbiznes i moda. Sam podział na produkty masowe i dobra luksusowe jest silnie zakorzeniony w naszej kulturze, a glamour jest ubóstwieniem bogatego, kolorowego i przyjemnego życia. Tam gdzie jest glamour, będzie też hedonizm.
Ale przy tak szerokim pojęciu, glamour przenika wszystkie sfery życia ludzi, których do niego ciągnie. Są tam wysokiej klasy, przyciągające wzrok akcesoria, designerskie ubrania i drogie samochody. I oczywiście wyrafinowane, wysokiej jakości wnętrza.